Owsianka z truskawkami

Dziś znów płatki owsiane w roli głównej. Tym razem w bardziej znanej odmianie, jako owsianka. Przyznam szczerze, że zwykle przygotowuję ją "na oko" i z otrębów owsianych, tak się jednak stało, że nabyłam większą ilość płatków owsianych błyskawicznych, dlatego wykorzystałam je i tym razem użyłam miarek, aby podzielić się z Wami przepisem. Jeśli chodzi o płatki owsiane zwykłe, to muszą się dłużej gotować. A, że stawiam na szybkie dania, to wybrałam błyskawiczne. Za 500 gram płatków, zapłaciłam 1,99 zł - nie jest to wydatek życia, a starczy na kilka pożywnych posiłków. Zasada przygotowania owsianki jest banalnie prosta, używam składników w stosunku 2:1 i mogę dodać dowolny owoc, albo zjeść saute, na słodko lub na słono - wariacji jest naprawdę wiele.

Ilość składników na 1 porcję.

Składniki:
*mleko (200 ml)
*płatki owsiane błyskawiczne lub otręby owsiane (100 ml)
*mała szczypta soli
*kilka truskawek
*opcjonalnie:cukier, stevia lub inna substancja słodząca

Przygotowanie:
Do rondelka wlewam mleko i wsypuję płatki oraz sól, opcjonalnie substancję słodzącą. 
Podgrzewam na średnim ogniu, co jakiś czas mieszając. Gdy mleko zaczyna się gotować, zmniejszam ogień i cały czas mieszam, aż owsianka zgęstnieje. 
Gotową owsiankę przelewam do miseczki, posypuję wcześniej umytymi i pokrojonymi truskawkami (lub innymi owocami).
Najlepiej smakuje podana na ciepło.
Smacznego!


Prześlij komentarz

1 Komentarze

Emoji
(y)
:)
:(
hihi
:-)
:D
=D
:-d
;(
;-(
@-)
:P
:o
:>)
(o)
:p
(p)
:-s
(m)
8-)
:-t
:-b
b-(
:-#
=p~
x-)
(k)

Wpisz czego szukasz