Truskawko, czyli galaretka i mus truskawkowy

Dawno nic nie wstawiałam, ale już wróciłam.. W ramach przeprosin szybki i prosty deser truskawkowy - w sam raz na lato. Składniki starczą na 4-8 porcji, wszystko zależy od pojemności szklanek/pucharków.





Składniki:
- 1 opakowanie galaretki truskawkowej
- 0,5 kg truskawek
- 1-3 łyżek cukru
- 330 ml zimnej śmietanki kremówki 30%

Przygotowanie:
Przygotowuję galaretkę według opisu na opakowaniu i rozlewam ją do wysokich szklanek na 3/4 wysokości. Śmietankę wyciągam z lodówki, wlewam do miski i dosypuję łyżkę cukru (można wcale nie słodzić kremówki, ale to już od Was zależy jak lubicie). Mieszam mikserem, aż ubiję się na sztywno, mi to zajmuje około 10 min (dużo zależy od mocy miksera). Ubitą śmietanę wstawiam do lodówki. Sprawdzam czy galaretka wystygła, jeśli tak wstawiam do lodówki (możecie też wystawić na parapet lub do innego chłodnego miejsca, żeby szybciej stężała). Myję truskawki, usuwam szypułki, zostawiam kilka ładnych sztuk do ozdobienia. Resztę truskawek wkładam do wysokiego pojemnika i blenderuję, aż do momentu, gdy powstanie jednolity mus - można dodać 1-2 łyżki cukru do smaku. Gotowy mus wstawiam do lodówki. Gdy galaretka stężeje nakładam kilka łyżek ubitej kremówki, potem mus truskawkowy, robię mały kleksik ze śmietany na musi i dekoruję truskawką.
PS. Możecie też zrobić kilka warstw śmietana-mus, ja miałam zbyt dużo galaretki nalanej i mi się nie zmieściło.
Smacznego!

Zapraszam na mojego nowego bloga, poświęconego tematyce równie kobiecej ZuzikZuzu i kosmetyki

Prześlij komentarz

2 Komentarze

  1. Cudowny deser, teraz truskawki mogłabym jeść na okrągło ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo podoba mi sie Twoja myśl przewodnia bloga :) Też jestem studentką i wcale nie jem tylko zupek chińskich, czasem się zdarza ale dlatego że po prostu je lubię :) również uwielbiam gotować i właśnie załozyłam swojego pierwszego kulinarnego bloga, zapraszam do mnie http://ilovecooking92.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
Emoji
(y)
:)
:(
hihi
:-)
:D
=D
:-d
;(
;-(
@-)
:P
:o
:>)
(o)
:p
(p)
:-s
(m)
8-)
:-t
:-b
b-(
:-#
=p~
x-)
(k)

Wpisz czego szukasz