Wpisz czego szukasz

Kasza manna z jabłkiem i cynamonem

Czas na szybkie śniadanie lub deser. Kasza manna z tartym jabłkiem kojarzy mi się z podwieczorkami w przedszkolu, które bardzo lubiłam. Postanowiłam jednak przygotować wersję wegańską, czyli zamiast mleka krowiego, użyłam mleko sojowe. Według mnie gotowa kasza manna smakuje bardzo podobnie, jak przyrządzona w tradycyjnym mleku, a jeśli dodać do tego tarte jabłko i cynamon, to już w ogóle smak mleka sojowego zanika (czytałam, że niektórzy nie potrafią się przyzwyczaić do smaku soi).



Ilość składników na 1 porcję.

Składniki:
*mleko sojowe/tradycyjne (300 ml)
*4 łyżki kaszy manny
*1 małe jabłko
*cynamon
*opcjonalnie: cukier

Przygotowanie:
W rondelku podgrzewam mleko sojowe (polecam napój sojowy z Biedronki za 4,99. Jeśli lubicie, możecie użyć mleka krowiego. W/w napój ma już cukier w swoim składzie, dlatego nie słodzę kaszy, ale jeśli używacie mleka tradycyjnego, może on się Wam przydać). W momencie, gdy pojawią się pierwsze pęcherzyki powietrza dodaję kaszę mannę i cały czas mieszając, gotuję, aż do zgęstnienia przez 2-3 minuty.
Ugotowaną kaszę przekładam do naczynia, w którym będę ją podawać.
Jabłko myję, ćwiartkuję, wycinam szypułę, obieram ze skórki (marketowe jabłka wyglądają jak nawoskowane, jeśli macie dostęp do takich prosto z drzewa, to możecie nie obierać skórki) i ścieram je na tarce (grubość oczek dowolna).
Starte jabłko mieszam z cynamonem i układam na wierzch kaszy. Jeszcze trochę oprószam cynamonem z góry i gotowe. Deser można jeść na ciepło, jak i na zimno, na śniadanie i na podwieczorek.
Smacznego!

2 komentarze:

  1. Uwielbiam jeść taką wersję manny na śniadanie! Szybko, zdrowo i smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja tam do kasz, owsianek i ciast ładuje każde mleko roślinne i jeszcze nikt się nie zorientował ;) a tą kaszkę na pewno zrobię!

    OdpowiedzUsuń