Letnia sałatka z rukolą, pomidorami, białym serem i nasionami

Sałatkę przygotowałam, jako dodatek do mięsa z grilla. U moich rodziców w ogródku rośnie rukola, której smak bardzo lubię. Postanowiłam stworzyć coś z tej aromatycznej sałaty i wyszła letnia sałatka.






Składniki:
- rukola około 200 g
- 2 średniej wielkości pomidory
- biały ser twarogowy 125 g (u mnie była wersja z chudym serem, ale jak ktoś lubi może włożyć półtłusty lub tłusty; chodzi mi o ser, który pakowany jest w folię i ma kształt prostopadłościanu)
- garść łuskanego słonecznika
- garść pestek dyni
- jogurt naturalny 120 ml
- sól, pieprz

Przygotowanie:
Moja rukola była prosto z ziemi, więc ją opukałam pod wodą i pozbyłam się nadmiaru wody dzięki suszarce do sałaty, ale można też osuszyć liście papierowym ręcznikiem. Oderwałam grube łodyżki z podstawy liści. Łodygi nie są zbyt smaczne ;) Pokroiłam pomidory w dużą kostkę. Wymieszałam sałatę z pomidorami. Widelcem rozgniotłam twaróg i taki pokruszony dołożyłam do rukoli i pomidorów. Dosypałam nasion, znów wszystko wymieszałam. Na koniec dolałam jogurtu i dosypałam pieprzu i soli do smaku. Całe zgromadzenie wymieszałam, aby razem stworzyły letnią sałatkę :) Przełożyłam wszystko do czystej miseczki i przed podaniem trzymałam w lodówce.
Smacznego!

P.S. To jest wersja studencka, oczywiście można zamienić rukolę z ogródka, na sałatę lodową, twaróg na fetę, a zwykłe pomidory na te koktajlowe, ale ja użyłam tego co było pod ręką i też było smacznie ;)

Prześlij komentarz

0 Komentarze

Wpisz czego szukasz