Pieczone ziemniaki

Tanie, proste i sycące - pieczone ziemniaki. W tej chwili kilogram ziemniaków to około 80 gr.
Pieczone ziemniaki można podać z różnymi dodatkami. Ja zrobiłam z masłem ziołowym, ale może być też gzik (biały ser twarożkowy ze szczypiorkiem i cebulką), sosem koperkowo-czosnkowym z mojego wcześniejszego przepisu i wszystkim co uważacie, że pasuje do pieczonych ziemniaków :)


Ilość składników na 4-6 porcji.

Składniki:
- 1 kg ziemniaków, raczej średniej wielkości
- kostkę masła
- pietruszka, koperek, szczypiorek - te zioła, które lubicie, ważne by były świeże
- 4 ząbki czosnku

Przygotowanie.
Ziemniaki szybciej się pieką, gdy najpierw podgotujemy je w wodzie. Lekko miękkie ziemniaki wyciągam z wody, i wkładam na blasze wyłożoną folią aluminiową lub papier do pieczenia, wcześniej przecinając na połówki. Przecięciem do dołu. Pieczemy, aż do miękkości.
Masło krótko podgrzewam w mikrofalówce (chyba, że masło jest już miękkie). Masło wkładam do miseczki, dorzucam ulubione zioła (u mnie była pietruszka) i sprasowany czosnek. Wszystko razem mieszam i wkładam do lodówki, żeby się przegryzło. Jak ziemniaki się upieką, serwuję po kilka sztuk z łyżeczką masła na każdej połówce ziemniaka.
Porada!
Ziemniaki najlepsze są za pierwszym razem podgrzane, każde następne podgrzanie sprawia, że ziemniaki coraz gorzej smakują.
Smacznego!

Prześlij komentarz

1 Komentarze

Emoji
(y)
:)
:(
hihi
:-)
:D
=D
:-d
;(
;-(
@-)
:P
:o
:>)
(o)
:p
(p)
:-s
(m)
8-)
:-t
:-b
b-(
:-#
=p~
x-)
(k)

Wpisz czego szukasz