Klasyczne brownie

Chodziło długo za mną to ciasto czekoladowe. Postanowiłam zrobić je na rocznicę ślubu moich rodziców, smakowało :) Znalazłam wiele przepisów na brownie, połączyłam kilka i powstał taki jak poniżej. Przepis naprawdę prosty i szybki, przygotowanie i upieczenie zajęło mi 30 minut.


Ilość składników na dużą blachę.

Składniki:
- 2 tabliczki gorzkiej lub deserowej czekolady (200 g)
- 6 jajek (użyłam L)
- masło lub margaryna do pieczenia (250 g)
- cukier (300 g)
- mąka (100 g)

Przygotowanie:
W garnku gotuję wodę i kładę na nim miskę, w której rozpuszczam masło.
Do masła dorzucam pokruszoną czekoladę i rozpuszczam ją, mieszając co jakiś czas, aby tłuszcz połączył się czekoladą.
W międzyczasie przygotowuję resztę składników.
W wysokiej misce miksuje wszystkie jajka, dodając po trochę cukru i mąki.
Gdy czekolada już się rozpuści i połączy z masłem, odstawiam miseczkę do ostygnięcia.
Lekko wystudzoną czekoladę wkładam do reszty ciasta i miksuję do połączenia.
Wykładam prostokątną blachę papierem do pieczenia (u mnie jest to blacha o wymiarach 15 x 31 cm; możecie skorzystać również z silikonowej formy, wtedy obędzie się bez papieru).  Gdy już wszystko gotowe, wlewam ciasto i wkładam do piekarnika nagrzanego do 200 st. C na 15-20 min. Brownie powinno być lekko mokre w środku. Ciasto wyciągam z piekarnika i zostawiam do wystygnięcia.
Podaję pocięte na mniejsze kawałki. Można też oprószyć cukrem pudrem.
Smacznego!

Prześlij komentarz

4 Komentarze

  1. mmm... czekoladowo przepiękne:)

    OdpowiedzUsuń
  2. słodkie brownie.. mocno czekoladowe.. najpyszniejsze.

    OdpowiedzUsuń
  3. Od dawna chodzi za mną takie cudnie czekoladowe ciacho. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. a,ja wciąż czekam na przygotowanie mojego pierwszego czekoladowego nieba;)może po świętach?
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
Emoji
(y)
:)
:(
hihi
:-)
:D
=D
:-d
;(
;-(
@-)
:P
:o
:>)
(o)
:p
(p)
:-s
(m)
8-)
:-t
:-b
b-(
:-#
=p~
x-)
(k)

Wpisz czego szukasz